Nog maar 3 weken! - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Felien Koppens - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weken! - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Felien Koppens - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weken!

Door: Felien

Blijf op de hoogte en volg Felien

09 Oktober 2014 | Nederland, Deurne

Lieve allemaal,

Yes! Na ruim 2,5 jaar ben ik terug op waarbenjij.nu. Ooit riep ik: 'ik ga zeker nog eens terug naar Afrika', en nu is het bijna zo ver. Het lijkt nog zo onwerkelijk. Mijn diploma uitreiking ligt vers in mijn geheugen, mijn studieboeken liggen nog op mijn bureau, ik ben bezig met 1000 andere dingen en tot één avond voor vertrek kan ik nog aan het werk. Maar toch is het écht zo: 1 november vertrek ik voor 6 weken naar Zuid-Afrika, met mijn lieve vriendinnetje Cindy.

'Zou jij ooit nog eens naar Afrika willen?' vroeg Cindy me een tijd geleden. Iedereen kan raden wat mijn antwoord hierop is geweest. Nog geen maand later hadden we ons al ingeschreven bij de organisatie: Be More. Zij organiseren vrijwilligerswerk in Malawi, Uganda, Zuid-Afrika, Cambodja en de Filipijnen. Al snel waren Cindy en ik eruit: Zuid-Afrika, dat is het..

Cindy en ik zullen van 3 november tot 28 november vrijwilligerswerk gaan doen op 'The Farm'. Een boerderij tussen suikerrietvelden welke al 5 jaar ondersteuning bied aan mensen die het nodig hebben. The Farm biedt onderdak, voeding en educatie aan ongeveer 45 weeskinderen, tussen 0 en 22 jaar. Wij als vrijwilligers hebben er een hoop te doen. Er is een daycare opgezet voor de kleine kinderen, 's middags zijn er huiswerkklassen en er zijn een heleboel activiteiten te organiseren om de kinderen te laten weten dat zij er mogen zijn. Ik hoop dan ook dat ik veel kinder-lachjes mag gaan zien :). Cindy en ik zullen op het terrein verblijven in een eigen huisje. Ik ben zeer benieuwd en weet niet goed wat ik ervan kan verwachten. Alleen maar leuk, dan blijft het spannend. Maar voor nu hou ik Kairoh Garden (Gambia) maar even in mijn hoofd :)

Na onze bijdrage aan The Farm zullen Cindy en ik in een auto het Noorden en Oosten van Zuid-Afrika gaan afreizen. Hier en daar hebben we wat dingen vastgelegd, zoals het Krugerpark en de Drakensberg. Maar verder zien we wel waar we uitkomen. Mijn motto is dan ook: 'If you don't know where you're going, any road will get you there'.

Ik hoop te mogen genieten van de natuur, de cultuur en een beetje van de Zuid-Afrikaanse taal mee te krijgen. Zo zag ik op internet het woord: Pletterpet. Blijkt een helm te zijn! Superleuk toch? Ik zal jullie met mijn verhalen op de hoogte houden van nog meer leuke Zuid-Afrikaanse woorden, want die zullen nog veel voorbij komen. Ik kijk opnieuw uit naar al jullie leuke reacties, welke mij er toe zetten weer een nieuwe ervaring op papier te zetten.

Ik ben benieuwd naar alles! Maar wat me allemaal te wachten staat is natuurlijk een grote verassing en daar kijk ik héél erg naar uit. Nog maar 23 dagen!!

  • 09 Oktober 2014 - 13:35

    Marlie Raijmakers:

    Heel veel plezier Felien & Cindy. En die lach op de gezichten van de kinderen komt er zeker als ze jullie zien!

  • 09 Oktober 2014 - 13:42

    Frans En Frans:

    Top dit. Veel plezier en we kunnen niet wachten om al die spannende en vooral leuke verhalen te kunnen lezen.

  • 09 Oktober 2014 - 13:44

    Cindy Van Der Putten:

    Het aftellen is begonnen :D!!

  • 09 Oktober 2014 - 15:57

    Iet:

    Ha Felien,
    Heel leuk te lezen hoe enthousiast je bent!! En ik wil je heel graag volgen!! Dus eigenlijk wil ik hier mee zeggen dat ik eigenlijk wel met je mee zou willen!!!!!! En ben best wel een beetje jaloers!! Maar, heel fijn dat je ons mee laat genieten van je avonturen samen met Cindy. Heel goed dat je nu het nog kan deze mooie dingen gaat doen felien!! Daar geniet je je hele verdere leven van!
    Wij wensen je nog heel plezier met de voorbereidingen!!
    Liefs Iet

  • 09 Oktober 2014 - 16:06

    Myrthe:

    Lieve schat,

    Ik ga jou zeker volgen de komende weken.
    Stoer dat je dit allemaal doet en de mensen daar zullen je dankbaar zijn.

    X

  • 09 Oktober 2014 - 16:18

    Frie V.d. Munckhof:

    Hoi Felien.
    Wat prachtig toch als dat avontuurlijke zo in je bloed zit. De combinatie met wat goeds doen is iets heel mooi. De rest van je leven neemt dat niemand meer van je af. Het komt nu wel snel dichterbij. We komen wel even afscheid nemen als het zover is.
    Groet van Rita en Frie.

  • 09 Oktober 2014 - 19:07

    Mariet:

    Hoi Felien,
    Wij verheugen ons weer op al die mooie verhalen, die je daar meemaakt. Dan lijkt het alsof we er toch een beetje bij zijn. Goed werk doen daar, en toch genieten van het mooie land. Dat is geweldig!!
    Wij zullen je volgen.
    groetjes van Lambert en Mariet

  • 09 Oktober 2014 - 19:36

    Jolein:

    Mooi geschreven, zussie!
    Ben nu wel een beetje jaloers, maar ik gun het je (en Cindy natuurlijk) van harte! Ik ga je volgen! x

  • 10 Oktober 2014 - 03:15

    Huub Van Neerven:

    Hoi Felien,

    Goed zeg, weer zo´n mooi avontuur, gecombineerd met het geweldige initiatief om vrijwilligerswerk te doen. . Je zult er veel lieve gezichtjes zien, met een brede glimlach. Ik zal je zeker volgen, ben benieuwd naar je indrukken, ervaringen, verhalen en foto´s. Vooraleerst een goede voorbereiding toegewenst. Deze pagina is meteen ook een fijne ontmoetingsplaats voor vrienden, familie en bekenden. Allemaal benieuwd naar hoe jullie het gaan doen. Droom er alvast maar van. Maciel, Juanpi, Huub.


  • 10 Oktober 2014 - 09:37

    Mari:

    Ha Felien,

    Ja kinderen worden groot en volwassen en als je van Neerven met Koppens mengt heb je kans op reislustige kinderen. Zo achter op de fiets naar de basisschool en later naar Schiphol. Maar wij gunnen je dit van harte, een geweldig initiatief. Weer een reis waarbij je niet alleen aan je zelf denkt maar het weet te combineren.
    Wij wensen jou en Cindy een geweldige tijd, geniet van elke dag, en tot slot, pas goed elkaar.

    liefs Annie en Mari

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felien

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 6410

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 14 December 2014

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: