Suid-Afrika! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Felien Koppens - WaarBenJij.nu Suid-Afrika! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Felien Koppens - WaarBenJij.nu

Suid-Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Felien

03 November 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Wauw.. Ik ben in Zuid-Afrika! Ik kan het zelf bijna niet geloven, maar toen ik net een duizendpoot voorbij zag lopen in het hostel & walvissen in de achtertuin zag, wist ik het zeker.. Im in Africa! Duizenden kilometers gevlogen en al uren zonder slaap, maar het is het nu al waard. Alles is hier groen, het is warm, zo veel verschillende soorten mensen .. en de rest moeten we nog gaan ontdekken.

Gistermorgen naar Schiphol gereden. Afscheid genomen wat stiekem toch wel even moeilijk was, en daar gingen Cindy en ik. Super spannend en allemaal zo onwerkelijk. Eerst even pinnen dachten we, wat doe ik .. ik pin Dollars, oops. Maarja, gelukkig kun je op Schiphol alles uitgeven, al was het een hele dure lunch, haha.

De eerste vlucht was prima. De tweede trouwens ook, maar het overstappen in Johannesburg was even spannend. We moesten allerlei papieren invullen ivm het ebola virus. Daarna onze bagage ophalen, omdat deze opnieuw ingecheckt moest worden voor onze vlucht naar Durban. Meteen herkende ik het tempo van de Afrikanen, alles lekker rustig aan. 'Hi Felien, how are you?' bij de douane tot 'I am so handsome he Cindy' bij de Paspoortcontrole. We hadden nog 1,5u, maar in alle chaos te zien was de rij zeker 3,5 uur. Brutaal voorschieten, even ruzie maken met een mevrouw en elke security man van het vliegveld aanspreken maar.. dat hielp! 15 minuten voor vertrek konden Cindy en ik gewoon het vliegtuig in (zonder te spreken over de 45 minuten vertraging die we daarna hadden). Ze waren vergeten het eten te brengen, en daar moesten we nog even op wachten. 45 minuten dus, terwijl de vlucht maar 50 minuten duurde. Na een niet zo'n fijne landing waren we er echt helemaal, Zuid Afrika, Durban!

We hebben een goedkope taxi kunnen regelen, omdat we niet meteen de eerste beste taxichauffeur die ons aansprak accepteerden. Gelukkig heb ik nog wat geleerd van mijn vorige reis. Op dit moment zijn we in ons hostel. Blue Sky Mining voor degene die het willen opzoeken. Met uitkijk op zee (met springende walvissen) en 2 zwembaden (al is het helaas net iets te koud om die te gebruiken). We gaan ons installeren, douchen, even bijslapen en genieten van Zuid-Afrika. Tot de volgende keer! Liefs! X

  • 03 November 2014 - 09:13

    Annie:

    hallo Lieve Felien en Cindy

    Laat ik dan de eerste zijn die jullie een berichtje stuurt nu jullie in Afrika zijn.. fijn dat jullie nu op de plaats van bestemming zijn. En dat het geweldig is om daar te zijn wil ik meteen geloven. Geniet van de beesten (tjes) en Mari zou zeggen.....die smaken niet....hopenlijk een goede nachtrust gehad ?

    liefs Annie

  • 03 November 2014 - 17:47

    Mari:

    Ha meisie,

    Zo alweer wat grenzen verlegd, letterlijk en figuurlijk. Een vrije val meegemaakt heb ik begrepen maar zoals altijd, alles komt goed.
    Geniet van je werk daar, vul je rugzak en bay veel plezier. Groet aan Cindy
    liefs Mari

  • 03 November 2014 - 19:38

    Jolein:

    Hoi Felien en Cindy,

    Klinkt al heel goed! Wel schrikken van die laatste vlucht (vind ik zielig voor jou, Felien). Hopelijk heeft Cindy zich sterk gehouden.
    Zo te horen is jouw Afrika kennis veel waard, aangezien jullie al meteen met de Afrikaanse fratsen te maken kregen, haha. Gelukkig komt dat vast wel goed! Die walvissen lijken me echt geweldig, wel weer iets om jaloers op te zijn. Ik ga zo even jullie hostel op internet opzoeken en Cindy's verhaal lezen. Heel veel plezier en hopelijk zijn jullie snel gewend! Ik kijk uit naar jullie nieuwe bericht!

    Liefs, Jolein.

  • 03 November 2014 - 22:06

    Marieke De Corte:

    Hee Felien,

    Leuk om zo snel al wat van je te horen. Fijn dat de vluchten zijn mee gevallen ;).

    Erg leuk om te zien (op de website van blue sky mining) waar jullie zitten, wat een mooie en rustgevende omgeving.

    Genieten Felien.

    Liefs, Marieke.

  • 04 November 2014 - 11:33

    Rita:

    Hoi felien
    Fijn dat je ons op de hoogte brengt van al het mooie.
    Ik voel de gretigheid van elke nieuwe dag die voor je ligt en je bijna niet kan wachten wat die voor je in petto heeft. Geniet ervan (nu je er toch bent!!!!).
    We wachten weer op het volgende avontuur zodat ook wij weer een beetje Afrika kunnen opsnuiven.
    O,O,O, om jaloers te worden.
    liefs rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felien

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 6383

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 14 December 2014

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: